Eerste dagen in Noorwegen - Reisverslag uit Kongsberg, Noorwegen van Priscilla Verstraten - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Noorwegen - Reisverslag uit Kongsberg, Noorwegen van Priscilla Verstraten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Noorwegen

Door: Priscilla

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

14 Augustus 2014 | Noorwegen, Kongsberg

Hallo allemaal,

Zo eindelijk, mijn eerste reisverslag! Nooit gedacht dat ik die nog zou schrijven, maar hier zitten Sander en ik dan in Noorwegen.

Afgelopen zondag zijn papa, mama en ik om vier uur vertrokken, we hadden om half zes afgesproken met Sander en zijn ouders even voorbij Apeldoorn. Eenmaal samen kon de reis beginnen! We hebben op een prima tempo gereden met de nodige plas- en eetpauzes en het wisselen van chauffeurs. Rond vier uur reden we ook zoals verwacht de camping in Denemarken op. Even aangemeld bij de receptie en we konden ons kleine, maar knusse huisje in. Zodra de spullen waren binnen gezet, zijn met z'n allen naar het centrum van Løkken gegaan waar we heerlijk hebben gegeten en over het strand gewandeld hebben. Iedereen was erg moe dus na een kop koffie zijn we snel gaan slapen.

De volgende dag ging de wekker om half zeven, even opruimen en de auto in om naar Hirtshals te gaan voor onze ferry naar Noorwegen. We waren lekker op tijd, maar moesten nog 2 uur wachten voordat we de boot op konden. Het was wat slechter weer en de boot had vertraging opgelopen, dus ruim een half uur later dan gepland zaten we op de boot en konden we gaan. Het uitzicht vanaf de boot is altijd mooi dus daar hebben we van genoten. Ook hadden Sander en ik nog fijne luie stoelen gevonden, waarin we onze ogen niet open konden houden. Tussendoor hebben we even gegeten en na 4 uur op de boot konden we in Langesund er af. We waren dus in Noorwegen! Ik was er nog nooit geweest, maar wat een mooi land is het. De laatste twee uur van de reis in de auto vlogen dus ook voorbij.

Sander en zijn ouders waren er iets eerder dus had Sander alvast iemand gebeld voor de sleutels van ons appartement. Toen we er beide waren kwam ze net aanlopen en werden we welkom geheten door iemand van het International Office en een student van de hogeschool die een paar huizen verder woont. We werden snel binnengelaten en na een kort praatje konden we ons appartement verkennen. Benieuwd wat we zouden aantreffen, werden we aangenaam verrast met het huisje wat we hebben. Het is lekker ruim en heeft alles wat we nodig hebben. Gelijk de spullen uitgeladen en met z'n gegeten bij een Gatekjøkken(soort luxe cafetaria) en hadden we onze eerste nacht in Noorwegen!

Dinsdag hebben we boodschappen gedaan met Sander's ouders en hebben we Kongsberg een beetje verkend met onze ouders. 's Avonds moest de eerste maaltijd gekookt worden, die Sander heeft klaargemaakt! Kon ik nog wat schoonmaken en dweilen en hebben we lekker gegeten daarna. 's Avonds rustig op de bank gehangen en een spelletje gedaan.

Gisteren zijn we naar Tjøme gegaan met Frank en Hanneke. Tjøme is een eiland met daaromheen een indrukwekkende scherenkust. De reis erheen was al super mooi, de binnenwegen leidden ons naar de mooiste plekjes natuur. Onderweg gestopt bij een eettentje waar we een Nederlandse jonge vrouw tegenkwamen die haar liefde naar Noorwegen was gevolgd. Eenmaal in Tjøme hebben we gewandeld en genoten van het mooie uitzicht. Op de terugweg kwamen langs een oud dorpje waar we heerlijk gegeten hebben in een leuk restaurant. Het was gevestigd in een oud huis en in elke kamer was een huiskamer met tafels waar je kon zitten. Daarna kwamen door het dorp waar papa en mama zitten dus hebben we even gekeken hoe zij zitten en toevallig kwamen ze net aanvaren met hun bootje. De dag samen met Sander afgesloten en een filmpje gekeken.

Dit waren onze eerste dagen, ik hoop jullie regelmatig op de hoogte te houden van ons avontuur. De komende weken zullen erg vol zitten met activiteiten voor de Erasmusstudenten.

Tot snel!
Liefs Sander en Priscilla

• 14 Augustus 2014 - 13:29

Tonny Verstraten:

Priscilla wat een prachtig verslag , heb er echt van genoten lees lekker weg . maar wat hebben jullie veel gezien , geniet nu nog even , wand straks komt het echten werk . nog gefeliciteerd met de huwelijks dag van ma enpa. nog veel plezier voor jou en Sander . en ook voor jullie ouders . Oma verstraten

• 14 Augustus 2014 - 21:27

Mieke:

Zo te lezen genieten jullie net als wij van dat prachtige land!
    Heel veel plezier en probeer de Noorse worteltjes taart!!! MMMMM
    Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Groetjes

• 01 September 2014 - 22:01

Tonnyverstraten:

Wat hebben jullie al veel gezien in die mooie omgeving , en een beetje tot rust te komen voor het grote werk . en dat zit er nu aan te komen . maar dat was ook de bedoeling . en wat ervaaring in het buiten land op doen , veel succes . en tot hoorens . oma